بررسی کامل تغذیه و بهداشت غذا خانم ها در دوران بارداري

دسته بندي : مباحث رشته ها » بهداشت
بررسی کامل تغذیه و بهداشت غذا خانم ها در دوران بارداري
در قالب word و متشکل از 29 صفحه قابل ویرایش

در دوران بارداري رژيم غذايي كامل و كافي ، سلامت و زيبايي شما را حفظ مي كند و رشد نوزادتان را تأمين مي كند . در قديم عقيده داشتند كه خوراك زن حامله بايستي دو برابر غذاي زن عادي باشد ، البته درست است كه زن حامله به مقدار بيشتري غذا احتياج دارد ولي خوراك روزانه او نبايد از حد معيني تجاوز كند زيرا زياده روي در غذا نه تنها مفيد نيست بلكه زيان آور است .

بدون شك يكي از بزرگترين آرزوهاي تمامي‌زنان، داشتن نوزادي سالم و تندرست است.به اين جهت تمامي‌مادران سعي بر آن دارند تا عوامل مؤثر بر بهبود روند بارداري و نتيجه آن را مورد بررسي قرار دهند و تا جاي ممكن از عوامل زيان‌آور دوري جويند.تغييرات زيادي در اثر بارداري در بدن مادر به وجود مي‌آيد و عوامل زيادي در تعيين روند صحيح بارداري و نتيجه بارداري موثر هستند. يكي از مهم‌ترين و اصلي‌ترين نكات، تغذيه مادر باردار  مي‌باشد.
 
زيرا رشد و نمو كامل جنين رابطه تنگاتنگي با تغذيه مادر داشته، تامين نيازهاي او با دريافت مواد مغذي مادر عجين شده، تنها راه برآوردن نيازهاي انرژي و ساختاري او به واسطه جفت است.به علاوه تغييرات فيزيولوژيك خاص اين دوران را نيز بايد مد نظر داشت چرا كه متابوليسم موادغذايي و حتي نياز به آنها در اين مدت تغيير مي يابد.اهميت و ارزش غذا بستگي به نوع آن دارد نه به مقدار آن .

مقدار غذاي مصرفي روزانه متفاوت است و تا حدي با قد ، وزن و اشتهاي زن ارتباط دارد .برخي از زنان باردار از ترس اين كه اگر غذاي زياد بخورند نوزادشان بزرگ مي شود سعي مي كنند كه از ميزان عادي خوراك روزانه خود بكاهند و برعكس گروهي ديگر از مادران براي اين كه نوزادشان كوچك نشود در خوردن غذا زياده روي مي كنند .در ماههاي اول بارداري اشتها به غذا معمولا كم مي شود ولي ميل به خوردن بعضي از غذاها به علت ويار زيادتر مي شود و در نتيجه عدم تعادلي در نوع و مقدار غذاي مصرفي به وجود مي آيد و اگر رژيم مناسبي براي زن باردار انتخاب نشود وضع تغذيه به هم مي خورد و عوارض گوناگوني ظاهر مي شود .
دسته بندی: مباحث رشته ها » بهداشت

تعداد مشاهده: 14622 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 29

حجم فایل:174 کیلوبایت

 قیمت: 24,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    بررسی کامل تغذیه و بهداشت غذا خانم ها در دوران بارداري
    در قالب word و متشکل از 29 صفحه قابل ویرایش