پاورپوینت نور هندسی

دسته بندي : جزوات درسی و مقالات » ریاضی محض
دانلود پاورپوینت با موضوع نور هندسی،
در قالب ppt و در 27 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
موضوع اول: چشم کل یک جسم را با هم نمی بیند. مطابق شکل جسم (ا ب)را در نظر می گیریم که از قسمت های (ا ء)،(ء ه)،(ه ر)و(رب)تشکیل شده است و چشم در نقطه ژ قرار دارد .شعاع های (اژ)،(ءژ)،(ه ژ)،(رژ) و (ب ژ)را در نظر می گیریم و(ژا)عمود مخروط شعاعی می باشد.
در نتیجه  بنابر آنچه در مقدمه ذکر شد چشم ابتدا اطراف عمود مخروط شعاعی یعنی (اء)را می بیند و به علت آنکه شعاعهای (ءژ)و(ه ژ)بعد از شعاع (اژ)واقع شده اند ،چشم با نظر کردن به آنها جسم (ءه)را می بیند ویا به عبارتی چشم عمود مخروط شعاعی را به سمت (ءه)تغییر میدهد و همین طور برای جسم های (ه ر)و(رب)در نتیجه کل جسم(ا ب) با هم دیده  نمیشود.
موضوع دوم:
نزدیک ترین مقادیر متساوی و مختلف الفاصله رویتشان درست تر است.
مطابق شکل(اب)و(ژء)متساوی اندوچشم (ه)میباشد و(ژء)به چشم نزدیک تر است.شعاعهای (ه ژ)،(ه ا)،(ه ا)و(ه ب)را در نظر میگیریم همانطور که مشاهده می شودزاویه (ژه،)بزرگتر از زاویه (اه ب)است.بنابر این (ژ،)شعاعهای بیشتری نسبت به (اب)وارد میشوند و در نتیجه (ژ،)واضح تر و درست تر دیده میشود.

موضوع سوم: هرگاه جسمی از چشم خیلی دور شود دیگر دیده نمی شود.
مطابق شکل جسم (ا ب)و چشم (ژ)می باشد،اگر (اب)را به موازات خود از چشم دور کنیم تا بر روی (ءه)قرار گیرد ،همانطور که از شکل مشاهده میشود شعاعهایی که از (ءه)به چشم میرسند کمتر از (ا ب)میباشند که از این وضوح جسمدر نزد چشم از وضوح میکاهدو هم چنین جسم (اب)با جسم (رح)در موقعیت های نشان داده شده در شکل هم اندازه به نظر می رسند (ءه)از(رح)کوچکتر است.
پس طول جسم نیز کوچکتر به نظر میرسدو اگر این عمل را ادامه دهیم و جسم را از چشم دور تر کنیم طول جسم کوچک و کوچکترشده تا این که محو می شودو شیخ طوسی بر بحث اقلیدس این را نیز اضافه می کند که به علت دور شدن جسم از چشم ذر حقیقت زاویه (اژب)کوچک می شود تا این که دو ضلع زاویه نزد جسمدر بینهایت بر هم منطبق شوند و جسم از نهایت کوچکی نزد چشم مانند این است که محو شده باشد.
و . . .
دسته بندی: جزوات درسی و مقالات » ریاضی محض

تعداد مشاهده: 7426 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 27

حجم فایل:267 کیلوبایت

 قیمت: 54,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب ppt و در 27 اسلاید، قابل ویرایش.