پاورپوینت دیجیتال مارکتینگ درهتل داری استراتژی مهمان نوازی در راستای حفظ مشتریان وفادار

دسته بندي : وب و برنامه نویسی » آموزش تجارت الکترونیک

دیجیتال مارکتینگ در هتل داری: نگاهی ساده وکاربردی

ورود دیجیتال مارکتینگ به هتلداری
خوشرویی در بازاریابی مثل فروختن شکلات در مراکز خرید شلوغ است. هر مشتری سلیقه متفاوتی دارد. تعداد زیادی از بازاریابان هتل در آخرین روند جهانی بازاریابی محتوایی گرفتار می‌شوند. اغلب این علل سبب می‌شود هتلداران درباره‌ی بودجه بازاریابی و استراتژی‌ های پیچیده بیش از حد فکر کنند. اکنون زمان آن رسیده که عقب نشینی کنیم و روی اصول اولیه تمرکز کنیم. چرا که دیجیتال مارکتینگ علاوه بر اثربخشی و کارایی بالایی که دارد از قابلیت ساده سازی بالایی نیز برخوردار است.استفاده از ابزارها و روش های دنیای دیجیتال، برای انجام فعالیت های بازاریابی است. در واقع دیجیتال مارکتینگ قسمت مهمی از فعالیت های بازاریابی است که می توان با آن با تکیه بر فناوری های دیجیتال و اینترنت به کاربران آنلاین با کمترین هزینه وبیشترین بازدهی دسترسی پیدا کرد.


تجربه رزرو کردن اتاق از دیدگاه مهمان:
من یک بار بیانیه‌ای فوق‌العاده درباره‌ی کسب و کار شنیدم «مهم‌ترین جنبه‌ کسب و کار فروختن است، بقیه موارد بی اهمیت هستند» این یک بیانیه‌ی واقعی نیست، اما نکته‌ی اصلی است و می‌تواند در هتلداری کاربردی باشد. تجربه‌ی رزرو کردن، مهم‌ترین جنبه از رزرو کردن اتاق هتل است. آمارها نشان می‌دهد که ۵۷ درصد از رزرو کردن اتاق‌ها به صورت اینترنتی انجام می‌شود و این یک آمار غافل‌گیر کننده است. تصور کنید اگر شما یک نانوایی داشتید و نیمی از درآمد شما از غذا بود، قطعا می‌خواستید از فرایند تولید غذا مطمئن شوید.
پس رزرو کردن و فرآیند آن مهم ترین جنبه هتلداری است به همین خاطر باید از ان اطمینان حاصل کنید. و در این فرایند دیجیتال مارکتینگ می تواند به بهینه سازی تجربه کاربر کمک کند و به خوبی آن را مدیریت کند.
در نظر داشته باشید قسمت عمده از تجربه رزرو اینترنتی در وبسایت شما، از صفحه‌ی اول سایت شماست شگفت آور است که تعداد زیادی از صفحه‌های اول سایت‌ها گیج کننده هستند و باعث می‌شود که مهمانان تلاش زیادی برای رزرو اتاق کنند. هتل‌ها باید با طراحی وبسایت آشنا شوند، مشتری‌ها نمی‌خواهند روی قسمت‌هایی از سایت (اقامت – امکانات – لوکیشن و …) کلیک کنند و منتظر بارگیری صفحه‌ی جدید باشند. این مردم فقط میلیون‌ها آدم نیستند که می‌خواهند به طور آسان این اطلاعات را ببینند، این مردم تمام ۳/۲ بیلیون کاربران تلفن‌های هوشمند هستند.
صفحه‌ی نخست سایت هتل‌ها دارای بخش‌هایی است که بتوانید اطلاعات مهم برای رزرو هتل را پیدا کنید. بازدید کننده از سایت می‌خواهد اطلاعات مقدماتی مثل توصیفات، اتاق‌ها یا رده بندی هتل و قسمت رزرو را ببیند. این روند در دهه‌های گذشته تغییری نکرده است، الان فقط باید اطلاعات صفحه‌ای اول سایت هتل‌ها برای گوشی‌های هوشمند بهتر شوند.
هتل‌ها همچنین باید درباره‌ی مکان شبکه‌های اجتماعی (ویجت widget) در صفحه‌ی اول وبسایتشان دقت کنند. من این را می‌دانم که قرار دادن ویجت از شبکه‌های اجتماعی در صفحه‌ی اول وبسایت فکر خوبی نیست اما مهم است که آیکون‌های شبکه‌های اجتماعی را نشان بدهید. خیلی از بازدید کنندگان می‌خواهند به وسیله‌ی بازدید کردن از شبکه‌های اجتماعی شما احساس بهتری نسبت به نام تجاری شما پیدا کنند و بر اساس محتوایی که تولید می کنید،خدماتی که ارائه می کنید مقایسه کنند.

– حقیقتی تلخ از سئو (SEO):
هتل‌ها برخی از پیشگامان روش سئو در سال ۲۰۰۳ بودند. در آن زمان شما به سادگی می‌توانستید به وسیله‌ی کلمات کلیدی بر روی صفحه‌ی اول سایت خود، اسم هتل تان را در عرض چند ماه در اول فهرست گوگل قرار دهید. اما الان همه چیز متفاوت است. و در طی روزها الگوریتم فهرست گوگل برای سایت شما تغییر می‌کند. گوگل از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی با دقت نتایج جستجو استفاده می‌کند. در واقع کسب و کار الان کنترل کمتری روی رتبه بندی تاکتیک سئو و سرچ کردن دارد و یک شبه ره صدساله را نمی توان رفت.
– شبکه های اجتماعی و هتلداری:
شبکه های اجتماعی امکان دیگری است که هتل داران باید از آن استفاده کنند. فیس بوک تا کنون با ۴۰ درصد اشتراک گذاری بیشترین مورد در بین شبکه‌های اجتماعی بوده است همچنین کارشناسان به هتل‌ داران توصیه می‌کنند که پول بیشتری برای ساختن ویدئو خرج کنند، زیرا ۶۶ درصد از مسافران قبل از سفر و رزرو کردن هتل ویدئوهای مسافرتی را تماشا می‌کنند. تماشای ویدئو احساس اعتبار بیشتری از هتل به مردم می‌دهد. قطعا مردم درباره‌ی مقصد سفرشان ویدئو تماشا می‌کنند، اما آیا واقعا همان چیزی که در ویدئو نشان داده می‌شود در هتل وجود دارد؟ بازاریابی به وسیله‌ی ویدئو پیچیده است، برای مثال شما نمی‌دانستید که ۸۵ درصد از ویدئوها در فیس بوک بدون صدا تماشا می‌شوند؟
در اینجا چند پیشنهاد آسان وجود دارد که هتل‌ها می‌توانند به وسیله‌ی آن ها، شبکه های اجتماعی خود را بهبود بخشند:
– پذیرفتن فیس بوک و اینستاگرام:
ضروری نیست هتل‌ها تمام شبکه اجتماعی را داشته باشند اما باید هردوی فیس بوک و اینستاگرام را داشته باشند. مهمانان به صفحه‌های شما در فیس بوک و اینستاگرام نگاه می‌کنند تا ببینند آیا هتل شما فعال است یا نه. اگر فعال نباشید مهمانان متعجب می‌شوند که چه چیزی باعث این غفلت از سوی هتل شما شده. از سوی دیگر با اتصال اینستاگرام به فیس بوک اطلاعات و تحلیل های گران قیمتی را می توان به دست آورد.
– تاثیر دنبال کنندگان در دیجیتال مارکتینگ :
خیلی از هتل‌ها حتی تعداد دنبال کنندگان خود را نمی‌دانند، اگر شما فقط تعداد محدود دنبال کننده داشته باشید تاثیر کارتان بیشتر می‌شود. در واقع به میزانی که تعداد فالوران شما بیشتر می شود در صورتی که دنبال کنندگان واقعی و درستی باشند به شدت هزینه بازاریابی و تبلیغات کاهش می یابد و میزان رزرو اتاق هتل ها بیشتر می شدو .
– منابع اختصاصی را به شبکه ‌های اجتماعی تخصیص دهید:
شبکه های اجتماعی برای هتل شما بسیار مهم هستند، شما باید یک فرد همراه با حس طنز مهارت‌های عکاسی و گرافیکی به عنوان مدیر شبکه های اجتماعی تعیین کنید که به امور نوشتاری مسلط بوده و بتواند محتوای تولید شده را با رعایت استانداردهای موجود بارگزاری کند همچنین باید بودجه لازم جهت اجرای کمپین های تبلیغاتی،خرید محتوا و.. را داشته باشد.

– ساختن روابط دوستانه با محیط زیست:
هتل‌ها نیاز دارند مکانی خلق کنند که افراد دوست‌دار محیط زیست آن را در اینستاگرام ثبت کنند. چیزی که مردم را برای ثبت کردن در اینستاگرام هیجان زده کند و آن را به دیگران نشان دهند مثل نقاشی‌های دیداری، آب نماها یا نقش‌های بزرگ از نشانه‌های هالیوودی. اگر هتل شما بتواند این امکان را فراهم کند، آن موقع شما ارتشی از مهمانان دارید که به صورت رایگان هتل شما را تبلیغ می‌کنند. این فرصت زمانی هیجان انگیز است که شما از آن برای بازاریابی استفاده کنید.
امروزه هتل ها بیش از هر چیزی نیاز دارند که فرایند ارتباط با مشتری را راحت تر کنند و با کمترین هزینه و درست ترین روش ممکن فعالیت های بازاریابی خود را برنامه ریزی و اجرا کنند و در این میان دیجیتال مارکتینگ اثر بخش ترین وکاربردی ترین روش ممکن است که به دوام و بقای هتل ها در صنعت رقابتی گردشگری کمک می کند.
در واقع به وسیله دیجیتال مارکتینگ می توانید به حجمم عظیمی از گردشگران دست پیدا کنید، تجربه ی آن ها را مدیریت کنید و رفتار آن ها بسنجید و تحلیل کنید.


استراتژی هتل‌های ایرانی در برابر حضور برند‌های معتبر خارجی در بازار ایران
در وضعیت کنونی، به خاطر کافی نبودن تعداد تخت مورد نیاز در ایران، در دوران پرتقاضا هتل های بدون برند و بدون برنامه در بازاریابی تنها در دوره های خاص ضریب اشغال بالایی را شاهد هستند. در حال حاضر تنها در دوره‌های کم استقبال سال که مسافران کمتری به هتل‌ها مراجعه می‌کنند، رقابتی برای جذب مشتری در بین هتل‌های ایرانی شکل می‌گیرد.
اما با ورود برند‌های بین المللی هتل‌های زنجیره‌ای به بازار ایران و تامین تعداد تخت مورد نیاز بازار، هتل‌های ایرانی بی شک دچار مشکل خواهند شد و برای ماندن در بازار گردشگری معمولا دو استراتژی را در پیش رو خواهند داشت؛ استراتژی اول این است که هتل‌هایی مانند هتل استقلال باید به شکل صحیح برند سازی کنند و استراتژی دوم برای نبرد در مقابل برندهای خارجی شکستن قیمت است.

استراتژی هتل‌های ترکیه‌ای
هنگامی‌که هتل‌هایی مانند Hilton، Sheraton و… وارد بازار گردشگری ترکیه شدند، هتل‌های قدیمی ترکیه که برای گردشگر خارجی شناخته‌شده نبودند، قیمت خود را به‌الاجبار کاهش دادند. در تحقیقی که توسط میتهات و فوسون دینچر در ترکیه انجام شد، مشخص شد در دهه ۹۰ در زمان ظهور همه جانبه برندهای خارجی در عرصه هتل و اقامت، بیش از ۶۰ درصد هتل‫های ۵ ستاره ترکیه فاقد واحد بازاریابی، برنامه آموزش کارکنان، زیرساخت مناسب فنی و مدیریت علمی در فرآیندهای هتلداری بودند. به همین دلیل دو راه بیشتر برایشان باقی نماند یا خارج شدن از طبقه برندهای با کیفیت و بالطبع کاهش یافتن قیمت، و یا این که با استفاده از مشاوران و شرکت های مدیریتی در زمینه هتلداری با هتلداری علمی و خلق برند به رقابت با برندهای خارجی بپردازند. برای نمونه برندهایی مانند باروت، تیتانیک، ددمان و دیوان که با روش صحیح برندسازی و مدیریت کردند؛ توانستند به رقابت با برندهای خارجی بپردازند تا گردشگران همان تجربه ای را داشته باشند که هنگام مراجعه به هتل های خارجی دارند. البته هتل‌های گروه سومی نیز در ترکیه بودند که برند سازی کردند و برای این که بتوانند با برند‌های خارجی در تمام عرصه ها رقابت کنند، در خارج از کشور ترکیه نیز شعبه هایی زدند. نمونه موفق این استراتژی، هتل‌های زنجیره‌ای Rixos است که پس از جا انداختن برند خود در ذهن مخاطبان، شروع به جذب هتل‌هایی کردند که شرایط مناسبی را داشتند تا به‌عنوان شعبه Rixos فعالیت‌های خود را ادامه دهند؛ به‌عبارتی‌دیگر از روشی شبیه فرانچایز با مدیریت خودشان استفاده کردند.

گام اول در برند سازی هتل
به صورت کلی هتل‌های داخلی در ابتدای کار باید از مدلی ساده و چهاربخشی برای برندسازی استفاده کنند. برای برند شدن و کسب سهم بیشتر از رقبا در بازار، هتل‌هایی مانند استقلال در بخش اول باید برنامه پسندیده شدن برند را پیش بگیرند؛ به‌عبارت‌دیگر باید اقداماتی را انجام دهند تا مشتریان این هتل را به خوبی بشناسند و حداقل نام آن را به خوبی در ذهن خود ثبت کنند. در بخش اول برند سازی، هتل استقلال باید بر روی برنامه‌های روابط‫عمومی سرمایه‌گذاری‌های جدی انجام دهد؛ به‌عبارت‌دیگر رسانه ها و مخاطبان در مورد خدمات هتل اظهارنظرهای مثبت کنند، نام هتل در رسانه ها تکرار گردد و با رویدادهای مثبت آمیخته گردد. مشارکت مخاطب در ساخت برند هتل امروزه اهمیت بسیاری یافته است. در آینده اگر هتلی در این مسیر برندسازی قرار نگیرد، نمی تواند در صنعت گردشگری جایی داشته باشد. یکی از این روشها استفاده از تجربه مخاطب از اقامت در هتل است. در حال حاضر برخی از سایت‌ها هستند که این بستر را برای مخاطبان مهیا کردند که مخاطبان بتوانند در مورد تجربه اقامتشان در هتل‌ها ابراز نظر کنند. نام هتل استقلال برای مخاطبان ایرانی آشنا است و هتل استقلال به‌خصوص برای افرادی که سن بالاتری دارند با نام یک برند خارجی پیوند خورده است اما اینکه خود هتل استقلال برنامه مناسبی در خصوص روابط عمومی خلق برند داشته باشد، تابه‌حال مشاهده نشده است. البته اگر هم اقداماتی در خصوص تبلیغات و روابط عمومی در هتل های ایرانی انجام‌شده باشد هیچ‫گاه ادامه‌دار نبوده است. مقایسه برنامه های ارتباطات برند میان هتلهای ترکیه و ایران نشان می دهد که در اکثر هتلهای ایرانی از همان ابتدا گامهای هدفگذاری، بودجه و ارزیابی در کمپین ارتباطات برند به اشتباه تعریف گردیده است. به طور کلی اثربخشی این‌گونه برنامه‌ها در تعریف درست ارکان کمپین و همچنین ادامه‌دار بودن آنهاست. معمولا به دلیل آشنا‫نبودن مدیران هتل با اصول کمپین‫نویسی، به اشتباه تصور می‫کنند که ادامه‫دار بودن یک کمپین به معنی افزایش بودجه تبلیغات است. در حالی‫که اگر با اصول برنامه‫ریزی رسانه آشنا باشید، می‫دانید که با حفظ اثربخشی، امکان استمرار بیشتر پخش با همان بودجه نیز وجود دارد.

گام دوم در برند سازی هتل
گام دوم در برند سازی هتل‌ها، مناسب بودن نرخ ‌هتل و میزان دسترسی به آن است. هنگامی‌که نام هتلی برای مخاطبان شناخته شد، با توجه به امکانات و جایگاه برندش باید نرخ آن نیز برای مخاطبان مناسب و همچنین امکان دسترسی به هتل (سهولت رزرو) موجود باشد. فرض کنید ‌که یک هتل همه اتاق‌های خود را به یک آژانس گردشگری اجاره داده باشد، این هتل دیگر دسترسی مناسبی برای مخاطبان ندارد و هرچقدر هم مخاطبان از قیمت آن راضی باشند نمی‌توانند به میل خود از اتاقهای آن استفاده کنند؛ به خاطرهمین هتل‌ها معمولاً تمامی ظرفیت خود را به آژانس‌های گردشگری اجاره نمی‌دهند.
طبق تحقیقات بازاری که در کشورهای غربی انجام‌شده، گردشگران ۳۴ درصد تصمیم رزرو هتل خود را بر اساس قیمت می‌گیرند؛ به‌عبارت‌دیگر قیمت برای بخش کثیری از مسافران از اهمیت بالایی برخوردار‌است. با این که عده‫ای از مسافران بر اساس بودجه خود هتل را رزرو می‌کنند، با این حال قیمت هتل باید متناسب با خدمات آن باشد؛ به‌عبارت‌دیگر هنگامی‌که مسافری باقیمت مناسبی از خدمات یک هتل استفاده کند و نسبت به کیفیت هتل نیز راضی باشد، این احتمال وجود دارد که مسافر نسبت به هتل وفادار شود. یعنی میان رضایت مشتری از قیمت و کیفیت هتل و وفاداری به برند هتل، نسبت مستقیمی وجود دارد. این همان موضوعی است که در هتلداری ما فقط در حد شعار به آن پرداخته شده است و هیچگاه شاهد برنامه دقیقی نبوده ایم. در ایران وقتی بحث وفاداری به پیش می آید، معمولا همه راه ها به نرم افزارهای سی آر ام ختم می شود. مانند این است که سر درد ناشی از ضعف چشم را با سمعک مداوا کنیم!
در حال حاضر در ایران به خاطر نبود مدیریت علمی در گردشگری و نبود بازار رقابت کامل، اکثر هتلهای ایرانی با توجه به قدیمی بودن امکانات و پایین بودن کیفیت خدماتشان، در مقایسه با رقبایشان در منطقه قیمت‫هایشان گران و غیر رقابتی است.

اتمسفر و طراحی هتل، گام سوم در برند سازی هتل
گام سوم در برند سازی هتل‌ها، خلق اتمسفر برند و طراحی آن است. هتل‌هایی مانند استقلال نمی‌توانند بدون داشتن اتمسفر و طراحی مناسب لابی قدم در مسیر برند سازی بگذارند. مشتریان در لحظه ورود به هتل ناخودآگاه به اتمسفر و لابی هتل بسیار توجه می‌کنند و داشتن لابی مناسب برای یک هتل می‌تواند به جلب‌توجه مخاطبان و خلق لحظه حقیقت (Moment of Truth) بسیار کمک کند. لحظه حقیقت اصطلاحی است که برای لحظه‫های اول ارتباط مخاطب و برند به کار برده می‫شود و بسیار تاثیرگذارتر از زمان‫های دیگر است. برندهای مطرح هتل در جهان با طراحی لابی‫های تاثیرگذار و اجرای برنامه های خوش آمدگویی حرفه‫ای سعی در خلق تجربه مناسب در این لحظات دارند. تحقیقات بازار در این حوزه نشان می‌دهد بااینکه اتاق‌های هتل برای مسافران مهم است اما لابی هتل در خلق تصویر ذهنی مناسب مهم‌تر تلقی می‌شود.
معمولاً هتل‌ها برای طراحی اتمسفر مناسب، کانسپتی را بر اساس جوهره برند خود تعریف می‌کنند؛ برخی از هتل‌ها از کانسپت هنر مدرن برخوردار هستند، برخی کانسپت طبیعت دارند و برخی کانسپت رنگ. به‌عنوان نمونه، هتل لا مریدین شیکاگو از کانسپت هنر مدرن اروپا برای طراحی لابی خود استفاده کرده است که البته این کانسپت از دل برنامه برندسازی آن بیرون آمده است. متأسفانه هتلهای ایرانی این یکپارچگی میان جوهره برند و کانسپت طراحی را رعایت نکرده اند و معمولا فقط کانسپت طراحی و معماری را به تنهایی دارند.

گام چهارم در برند سازی هتل‌
گام آخر در برند سازی هتل‌ها، مدیریت برند است. هتل‌ها باید گام‌ها مختلفی که ذکر شد را به خوبی اجرا کنند و سپس باید برند خود را مدیریت کنند و این یعنی از ابزارهای بازاریابی به درستی استفاده شود. در فرآیند مدیریت برند، پس از خلق آگاهی، تداعی برای برند ایجاد می‌شود و کانسپتی برای آن ساخته می‌شود. پس از آن باید بر روی فعالیت‌های بازاریابی برند تمرکز شود. در این میان مقوله CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری نیز بسیار حائز اهمیت است. برخی از هتل‌ها سلیقه‌های مشتریان را جمع‌آوری می‌کنند و هنگامی‌که مسافر دوباره به هتل مراجعه کند، بر اساس سلیقه‌های مشتری خدماتی را به او ارائه می‌دهند؛ به‌عنوان نمونه هنگامی‌که مسافری از بالش نرم استفاده می‌کند، در صورت مراجعه مجدد به هتل، بر روی تختش بالش نرم استفاده می‌شود و نیاز به گفتن مجدد مشتری به هتل نیست.
مقوله برند سازی داخلی نیز در هتل‌هایی مانند استقلال بسیار حائز اهمیت است و هتل‌ها باید در تلاش باشند هویت و جوهره برند را به خوبی به کارکنان خود انتقال دهند؛ به‌عنوان نمونه هتل Ritz carlton در هتل‫های سطح بالای خود از افراد تحصیل‌کرده استفاده کرده است و حتی گارسون‌های این هتل، دارای مدارکی در سطح کارشناسی ارشد هستند و آموزش‌های خیلی خاصی می‌بینند. شعار این هتل در برند سازی داخلی خود تحت عنوان «ما خانم‌ها و آقایانی هستیم که به خانم‌ها و آقایان دیگر خدمات می‌دهیم» است؛ به‌عبارت‌دیگر این هتل شغل کارمندان خود را پایین‌تر از مشتریان خود نمی‌بینند و بر این باورند که تنها کارکنان با شخصیت هستند که می توانند خدماتی در خور و ارزشمند را به مشتریان با ارزش این هتل ارائه کنند.
لازم به ذکر است که فعالیتهای بازاریابی برند برای هتل بسیار خلاقانه، وسیع و متنوع است. بنابراین هتلها حتما نیاز به دپارتمان برند و بازاریابی دارند تا بتوانند ارزش برند و در نهایت درآمد خود را بدون هراس از نوسانات بازار افزایش دهند.

 

دیجیتال مارکتینگ امروزه به عنوان محبوب‌ترین حوزه در بازاریابی شناخته می‌شود؛ به طوری که اغلب کسب و کارهایی که به فکر پیشرفت خود هستند، از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ برای پیگیری اهداف بازاریابی خود استفاده می‌کنند. از آنجایی که محبوبیت این صنعت به شدت در حال افزایش است، شناخت استراتژی های بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ می‌تواند تاثیر زیادی در موفقیت بخش بازاریابی کسب و کار شما داشته باشد. در این مقاله از یارا همراه ما باشید تا مهمترین استراتژی های بازاریابی دیجیتال را بررسی کنیم.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست؟

استراتژی های دیجیتال مارکتینگ یک برنامه عملیاتی برای دستیابی به اهداف کسب و کارها در حوزه بازاریابی دیجیتال است؛ در واقع استراتژی‌ها قبلاً توسط بسیاری از مجریان صنعت بازاریابی آزمون و خطا شده و موفقیت آمیز بوده‌اند و اکنون در اختیار شما هستند تا با استفاده از آن‌ها، فرآیندهای کسب و کار خود را در صنعت بازاریابی به طور هوشمند و پایدار به سرانجام برسانید.
اجرای کمپین‌های بازاریابی زیر سایه این استراتژی‌ها به شما کمک خواهد کرد تا سوددهی خود را افزایش داده و از اتلاف هزینه و زمان جلوگیری کنید. به طور کلی تمامی کسب و کارهایی که به بازاریابی دیجیتال ورود پیدا می‌کنند، با استفاده از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ می‌توانند به صورت اصولی اهداف خود را پیگیری کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

چرا باید استراتژی دیجیتال مارکتینگ داشته باشیم؟

بدون داشتن استراتژی برای دیجیتال مارکتینگ، اهداف بازاریابی شما بدون نقشه و برنامه ریزی قبلی پیش خواهند رفت؛ در این حالت ممکن است دچار خطاهای بسیاری شوید که موجب اتلاف زمان، هزینه و منابع شما می‌شوند. در واقع قبل از انتخاب استراتژی برای بازاریابی دیجیتال شما می‌دانید چه هدفی دارید اما نحوه رسیدن به آنرا نمی‌دانید. استراتژی های دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک راهنما برای انجام صحیح و اصولی فرآیند‌های بازاریابی به کمک شما خواهند آمد.

چگونه یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ بسازیم؟

برای ساخت یک استراتژی خاص برای دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار خود نیاز به یک سری منابع، اطلاعات و پیشفرض‌ها دارید. به طور کلی ۸ قدم زیر می‌توانند شما را در ساخت یک استراتژی برای بازاریابی دیجیتال کمک کنند:

۱٫    تعریف نام تجاری (Brand) :

به ایجاد یک نام تجاری منحصر به فرد برای کسب و کار خود فکر کنید. سعی کنید یک نام تجاری خوب، کوتاه و در عین حال معنا دار و مربوط به حوزه کسب و کارتان را انتخاب کنید تا در آینده امکان گسترش کسب و کارتان وجود داشته باشد.

۲٫    مشخص کردن بازار هدف:

اشخاصی که در آینده مشتری شما خواهند شد را بشناسید و در مورد کل بازار هدف تحقیق کنید. انگیزه‌های و نیازهایی که مشتریان را به سمت خرید از شما سوق می‌دهد را مشخص کنید؛ برای دسترسی به اطلاعات خریداران و بازار هدف خود می‌توانید از برخی استراتژی های دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید که در ادامه به ذکر آنها پرداخته‌ایم.

۳٫    هدف گذاری (S.M.A.R.T) :

با نحوه هدفگذاری S.M.A.R.T آشنا شوید و اهدافی که خاص، قابل اندازه گیری، دست یافتنی، واقع بینانه و زمان محور هستند را انتخاب کنید. همچنین لازم است در مورد اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت کسب و کار خود فکر کرده و آنها را دسته بندی کنید.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست؟۴٫    انتخاب استراتژی های دیگر دیجیتال مارکتینگ:

ممکن است استراتژی خاص شما با استراتژی های دیگر و مرسوم دیجیتال مارکتینگ همخوانی داشته و استفاده از آنها به عنوان مکمل، در پیشرفت و موفقیت شما تاثیرگذار باشد. این استراتژی ها را مشخص و انتخاب کنید؛ لازم است آنهایی را انتخاب کنید که بیشترین تاثیر و ارزش را روی کسب و کار شما دارند.

۵٫    تعیین بودجه دیجیتال مارکتینگ:

بدون شک برای پیگیری اهداف بازاریابی دیجیتال در کسب و کار خود نیاز به بودجه دارید. در مورد منابع مورد نیازتان تحقیق کنید تا بتوانید منطقی‌ترین مقدار را برای بودجه در نظر بگیرید.

۶٫    برگزاری طوفان فکری:

با برگزاری طوفان فکری می‌توانید برای استراتژی های بازاریابی دیجیتال خود برنامه ریزی کنید تا به صورت حرفه‌ای و هوشمند آنها را پیگیری کنید. اگر تبلیغ می‌کنید، به طور دقیق منابع مورد نیاز را برنامه ریزی کنید. اگر در حال انتشار محتوا هستید، یک تقویم محتوا بسازید و طبق آن پیش بروید.

۷٫    اجرای کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ:

به دنبال برنامه ریزی که در مراحل قبل انجام داده‌اید، کمپین‌های بازاریابی را طبق برنامه اجرا کنید. اطمینان حاصل کنید که تمامی کمپین‌های اجرا شده توسط شما، امکان رهگیری اطلاعات و بررسی را در زمان حال و آینده داشته باشند. به عنوان مثال ابزار Google Analytics می‌تواند به صورت On-time اطلاعات را رهگیری کند.

۸٫    پیگیری نتایج حاصله:

ردیابی و کنترل دائمی عملکرد کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ می‌تواند تاثیر بسزایی در موفقیت شما داشته باشد. با استفاده از ابزارهایی مانند Google Ads، Google Search Console و... می‌توانید نتایج دریافتی از کمپین‌ها را بررسی و تحلیل کنید.

۷ مورد از مهمترین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ

اکنون بگذارید ۷ مورد از اصلی‌ترین استراتژی ها در بازاریابی دیجیتال را بررسی کنیم. این استراتژی ها توسط بسیاری از کسب و کارها استفاده می‌شود و نتیجه خوبی برای آنها داشته است:

 

 

۱-چهار تکنیک بازاریابی برای هتل ها

۲- بازاریابی دیجیتال هتل چیست

۳-۷راه باز یابی دیجیتال

......

۱۱-اجرای آگهی در همه جا در معرض قرار گرفتن فوری

۱۲-روند را تمرین کنید

۱۳-اعتبار خود را حفظ کنید

۱۴-بازاریابی دیجیتال هتل

۱۵-هتل دیجیتال مارکتینگ

۱۶-هتل فروش شما چه تجربه‌ای است ؟

۱۷-دیجیتال مارکتینگ کاربردی برای هتل ها

۱۸-رسانه های اجتماعی در بازار یابی

۱۹-بازاریابی ایمیلی درهتل داری

۲۰-مهمانان باراولی را دریابید

۲۱-ویروسی شوید

۲۲-بازاریابی محتوا برای هتل‌ها

۲۳-بازاریابی محتوی چگونه کار می‌کند ؟

۲۴-کدام یک از هتل‌ها کار بازاریابی محتوا را انجام می‌دهند ؟

۲۵-بازاریایابی هتل ها و نیازآن به محتوا

۲۶-دستیابی با آژانس ها یبازاریابی واطلاعات تماس

۲۷-ایده بازاریابی هتل خلاق برای مشتریان بیشتر

۲۸-دریافت شماره تلفن مشتریان

۲۹-تورمجازی برای افراد

۳۰-کمپین تبلیغات مجازی

۳۱-استفاده از محتوای تازه برای پاسخ به سوالات مشتریان

۳۲-مدیریت رسانه های اجتماعی

۳۳-نقش سئو دربازاریابی هتل

۳۴-از هتل برای شرکت در مهمان ها استفاده کنید

۳۵-حفظ یک تقویم رویدادها‌ی محلی

۳۶-نظرخواهی از مهمانان

۳۷-استفاده ازمیز کمک حدسی فرش دسک

۳۸-ارتباط جمعی بامشتریان

۳۹-برای رویدادهای گروهی بسته‌های خاصی ایجاد کنید

۴۰-درباره برنامه وفاداری خود صحبت کنید

۴۱-ایجاد نام تجاری یا ایجاد نام تجاری به صورت آنلاین

۴۲-تبلیغات هتل تان را بر روی سایت نصب کنید

۴۳-توجه به بازار اطراف خود

۴۴-ایجاد راهنماهای دیجیتال

۴۵-هتل‌ها باید راه‌هایی برای برجسته شدن پیدا کنند

۴۶-نقش هیات های گردشگری

۴۷-استفاده از نرم‌افزار پست الکترونیک

۴۸-مشتریان را به بازار خود هدایت کنید

۴۹-اهمیت بازاریابی شهر

۵۰-توسعه همکاری‌ها با نهادها‌ی محلی

۵۱-قدرت " نسل سلفی " را مهار کنید

۵۲-تشویق مهمانان به اشتراک تجارب

۵۳-بر تبلیغات تمرکز کنید

۵۴-نقش اطلاعات درتصمیم گیری

۵۵-روزنامه نگارمسافرتی

۵۶-رویدادهای میزبان در هتل شما

۵۷-سایت شما باید همیشه ۷/۲۴باشد

۵۸-ایجاد یک صفحه کسب‌وکار در گوگل

۵۹-تهیه یک اتاق در وب سایت خود را آسان کنید

۶۰-شریک زندگی با یک تیم ورزشی که به منطقه شما می‌آید

۶۱-ایجاد یک بسته شامل فعالیت‌های محلی

۶۲-اینستاگرام پناهگاه مصرف کنندگان

۶۳-مهمانان هتل از انتظار متنفرند

۶۴-ایجاد یک صفحه بار انداز با تبلیغات خود

۶۵-استفاده از هدف قرار دادن مکان در آگهی‌ها

۶۶-استفاده از نمای تجاری گوگل برای تور ۳۶۰

۶۷-سعی کنید به نظرات مشتریان خود پاسخ دهید

۶۸-از توئیتر‌ برای ارائه خدمات مشتریان استثنایی استفاده کنید

۶۹-ارتباط بازاریابی هر روز در حال تغییر است

۷۰-مهمان های هتل تان را مهمان کنید
۷۲-گزاره ازش قوی

۷۳-سایت خود را تاحدممکن ساده نگاه دارید

۷۴-وارد کردن احساسات مهمان ها به بازی با داستان‌های بصری

۷۵-نقش موبایل دردیجیتال مارکتینگ هتل

۷۶-پشت دوربین دیجیتال خود تجزیه و تحلیل کنید

۷۷-اطمینان حاصل کنید که نام تجاری و نام تجاری تان مربوط به مهمان های شما است

۷۸-اهمیت تماس در صفحه ورود

۷۹-معرفی مناسب مزیت ها

۸۰-از رنگ برای مزیت خود استفاده کنید

۸۱-نسخه‌برداری از آثار هنری هنگامی که آن را می‌خوانید

۸۲-ازهدف یابی مجدداستفاده کنید

۸۳-از یک صفحه فرود قاتل استفاده کنید

۸۴-بازاریابی هتلداری در عصر جدید

با ۱۰۶ اسلاید تخصصی

دسته بندی: وب و برنامه نویسی » آموزش تجارت الکترونیک

تعداد مشاهده: 1454 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 106

حجم فایل:1,829 کیلوبایت

 قیمت: 45,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    106اسلاید قابل ویرایش